Toimitusehdot

Yleistä

Hiusapu DJM, y-tunnus: 1094130-6, osoite, varastot, toimisto: Upseerinkatu 1-3, 02600 Espoo, myy tuotteita yrityksille ja täysi-ikäisille yksityishenkilöille EU-alueelle. Nämä toimitusehdot soveltuvat tuotteiden tilaamiseen verkkokaupassamme sekä vastaaviin toimituksiin.

Nämä toimitusehtomme ovat voimassa 1.10.2024 alkaen. Voimme muuttaa toimitusehtoja yksipuolisesti aika ajoin, joten tutustuthan toimitusehtoihimme joka kerta etukäteen kun tilaat tuotteita verkkokaupastamme.

Tuotteet ja tuotehinnat

Verkkokaupan tuotteiden ominaisuudet ja hinnat on esitetty kunkin tuotteen tuote-esittelyn yhteydessä. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin, joten tarkastathan ko. hinnat ostoskorista ennen kuin hyväksyt tilauksen. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron, joka ilmenee ostoskorissa ja tilausvahvistuksessa.

Toimituskulut

Tilauksesta mahdollisesti veloitettavat toimituskulut riippuvat valitusta toimitustavasta ja ne lisätään automaattisesti tilauksen loppusummaan. Näet tilauksestasi veloitettavat toimituskulut ostoskoristasi ennen kuin hyväksyt tilauksen.

Tilaaminen ja sopimus

Voit tilata tuotteita verkkokauppamme sivustolla siirtämällä niitä ostoskoriin ja vahvistamalla tilauksen ja maksamalla ostoskorin sisällön maksupalvelussa. Tilatessasi verkkokaupastamme sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihimme. Ymmärrät, että hyväksymäsi ja vahvistamamme tilauksesi on, paitsi siltä osin mitä myöhemmin mainitaan peruttamisoikeudesta, sitova ja synnyttää näiden toimitusehtojen kanssa sopimuksen välillemme.

Maksaminen ja maksutavat

Voit maksaa tilauksesi verkkokaupassa kuvatuilla ja ostoskorissa valittavissa olevilla maksutavoilla.

Tilaus- ja maksuvahvistus

Onnistuneen tilauksen jälkeen sähköpostiisi lähetetään tilausvahvistus, joten annathan sähköpostiosoitteesi kun teet tilauksen. Tilausvahvistuksessa vahvistetaan myös käytetty maksutapa. Varmista ennen tilausta että sähköpostisi roskapostisuodatus hyväksyy info@hiusapu.fi -osoitteen sekä hiusapu.fi -domainnimen. Jos sähköpostisi ei jostain syystä hyväksy lähetettyä tilausvahvistusta, se jää saapumatta sähköpostiisi.

Jos emme jostain odottamattomasta syystä voi vahvistaa tilaustasi, tai toimitukseen tulee jokin äkillinen muutos, lmoitamme siitä sähköpostiisi mahdollisimman pian.

Toimitustapa

Toimitamme tilauksesi jollakin käytössä olevalla kotisivuillamme mainitulla toimitustavalla, jonka valitset tilauksesi yhteydessä.

Toimitusaika

Yleisimmät toimitusaikamme Suomeen ovat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen 2-5 päivää. Tarkemmat ajat ilmoitetaan tuotevaihtoehtojen yhteydessä. Varastomme on noin kaksi kertaa vuodessa lyhyellä noin 1-2 viikon lomalla, kesällä juhannuksen aikana sekä jouluna, verkkokaupan etusivulla on silloin tästä tiedote selkeästi. Joulun aikana sekä kesällä näinä ilmoitettuina aikoina toimitusaika on hieman tavallista pidempi, mutta tästä ilmoitetaan.

Tuotteen vastaanottaminen

Tuotteiden yleisin valittu toimitustapa on toimitus lähimpään Postiin, ja nouto postista tai Postin automaatista. Asiakas on tällöin velvollinen noutamaan tilaamansa tuotteen Postin ilmoittamaan säilytysaikaan mennessä. Mikäli tuotetta ei noudeta, se palautuu automaattisesti takaisin verkkokauppaamme. Kun kysymys on hylätystä, noutamatta jääneestä paketista, vähennämme kaikki posti- ja käsittelykulut palautettavasta summasta,  Postikulu on 7,90 euroa per suunta = 2 X 7,90 euroa sekä käsittely- ja noutokulut 9 euroa, yhteensä 24,80 euroa hylätyn tai unohdetun paketin tapauksessa.

Peruutusoikeus ja palautusehdot

Jos olet kuluttaja sinulla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen oikeus peruuttaa tilaus ilmoittamalla tästä meille viimeistään 14 päivän kuluttua tavaran tai viimeisen tavaraerän vastaanottamisesta taikka, jos kyse on tavaroiden säännöllisestä toimittamisesta, ensimmäisen tavaraerän vastaanottamisesta.

Peruuttamisilmoitus tulee tehdä ensin selkeästi sähköpostilla info@hiusapu.fi -osoitteeseen, varmista että mukana on tilauksen tiedot. Voit käyttää pohjana tilauksen yhteydesä saamaasi tilausvahvistusta. Tämän jälkeen voit palauttaa paketin.

Palautettavien tuotteiden on oltava alkuperäispakkauksessa, käyttämättömiä ja hyvin takaisinlähetystä varten pakattuja.

Jos kauppa perutaan, tavara on palautettava viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä alla mainittuun palautusosoitteeseemme. lähetys tulee palauttaa niin että siinä on seurantakoodi. Palauttajan on tarvittaessa näytettävä toteen, että tavara on palautettu määräajassa, esimerkiksi palautuskuitilla ja/tai seurantakoodilla. Palauttajan on maksettava palauttamisesta aiheutuvat kustannukset. Näitä kustannuksia ei makseta takaisin palauttajalle. Kuluttajansuojalaki muuttui 2013 palautuskulujen osalta, asiakas maksaa palautuskulut ellei myyjä ole ilmoittanut muuta.
Kuluttajan on vastattava tavaroiden palauttamisesta johtuvista välittömistä kuluista, jollei elinkeinonharjoittaja ole sitoutunut vastaamaan niistä. 
Kuluttajansuojalaki 1211/2013 17 §: "Kuluttajan on vastattava tavaroiden palauttamisesta johtuvista välittömistä kuluista, jollei elinkeinonharjoittaja ole sitoutunut vastaamaan niistä."

Maksut palautetaan heti kun palautettava tuote on saapunut takaisin. Mikäli maksoit Klarnan laskulla, etkä ole vielä ehtinyt maksaa laskua, niin hyvitämme ja mitätöimme laskun. Maksutapahtumien käsittelijä hoitaa myös maksujen palautukset sen maksuvälineen kautta, jota käytit.   

Postin seurantakoodi on oltava palautuksissa

Lähetä sähköpostilla ilmoitus palautetusta paketista jossa on Postin, tai käyttämäsi kuljetuspalvelun seurantakoodi.
Palauttaessasi toimitetun tilauksen, liitä pakettiin mukaan nimesi ja yhteystietosi sekä tilinumerosi rahojen palautusta varten.
Jos maksoit laskulla, hyvitämme heti palautuksen saavuttua Klarna-laskuasi, tai palautamme tilauksesta maksamasi rahat viivytyksettä kuluttajasuojalain mukaisesti. Asiakas on vastuussa palautetuista tuotteista kuljetuksien ajan, ja siksi seurantakoodi vaaditaan. Jos tuote katoaa palautuksen aikana, asiakkaan on haettava täyttä korvausta käytetyltä kuljetusliikkeeltä tai Postilta. Hiusapu-verkkokauppa ei siinä tapauksessa hyvitä tuotetta, ellei se palaudu takaisin.

Palautusosoitteemme:

Hiusapu, DJM Finland Oy
c/o Reception, Upseerinkatu 1-3,
02600 Espoo,
p.0451108000

Lähetyksen tarkistus, virhe ja ongelmatilanteet

Tarkistathan toimituksen heti sen saatuasi. Jos tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi tai on virheellinen, ilmoitathan siitä mahdollisimman pian ja viimeistään14 päivän kuluessa Asiakaspalveluumme, niin sovimme miten saamme virheen korjattua. Kuluttajakaupassa noudatamme virheitten osalta pakottavia kuluttajasuojalain virhevastuusäännöksiä. Tuotteet lähtevät varastolta hyvin pakattuina ja virheettöminä myyntikelpoisina. Jos paketti katoaa matkalla, tai se toimitetaan väärään noutopaikkaan, tai huomaat että saamasi paketti on vahingoittunut tai tuotteet ovat vahingoittuneita, sinun tulee olla yhteydessä meihin sekä Postin korvausmenettelyyn tai tehdä katoamisilmoitus. Suomen Posti on vastuussa että paketti tulee hyvässä kunnossa perille. Näitä tapauksia on ollut äärimmäisen harvoin, joten on hyvin poikkeuksellista että paketti ei tulisi perille odotetusti. Kaikki paketit lähtevät seurantakoodilla, joten voit seurata niiden kulkua internetissä.

Asiakaspalvelu

Henkilökuntamme auttaa sinua tilaukseesi liittyvissä kysymyksissä. Otathan yhteyttä, joko sähköpostitse tai puhelimitse:

sähköposti: info@hiusapu.fi

Whatsapp, tekstiviesti: 040 4400 389

Asiakaspalvelu vastaa viesteihin arkisin klo 9-15, pyrimme vastaamaan viesteihin niin nopeasti kuin mahdollista.

Vastuunrajoitus

Hiusapu DJM ei vastaa mistään tilaukseen, toimitukseen tai tuotteeseen liittyvästä tai mistään edellä mainitusta aiheutuneesta välillisestä tai välittömästä tai muusta vahingosta paitsi siihen asti kuin pakottava määräys kuluttajanasuojalaissa tai muussa pakottavassa laissa on kyseisen vahingon osalta toisin määrännyt.
Tuote-esittelyissä on myös ilmoitettu tuotteiden sisältämät ainesosat. Varmista ennen tilaamista että et ole allerginen tuotteen sisältämille ainesosille. Jos jokin tuote aiheuttaa ärsytystä, sen käyttö tulee lopettaa heti. Emme suosittele tuotteita erittäin allergisille henkilöille. Ihossa ei saa olla tulehduksia tai haavaumia jos aloitat tuotteiden käytön. Useista tuotteista on saatavilla pieniä pakkauksia, joten epävarmoissa tilanteissa suosittelemme ensin kokeilemaan tuotetta pienellä pakkauksella. Palautettavat tuotteet tulee olla avaamattomia myyntikelpoisia tuotteita.

Erimielisyydet

Pyrimme sopimaan tilaustasi koskevat mahdolliset erimielisyydet ensisijaisesti sopimalla, joten otathan ensisijassa yhteyttä Asiakaspalveluumme sopiaksemme asian.

Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).